Ny dansk ungdomsserie vil skabe debat om unges alkoholkultur

Serien Fastland sætter fokus på danske unges måde at feste på. Kampagnen er skabt af Alkoholpartnerskabet og hovedelementet i kampagnen er en ungdomsserie i 4 afsnit, der netop nu ruller henover Facebook og andre sociale medier. I serien følger vi en række unge til en privatfest, tonen er ærlig og rå og med instruktør Martin Skovbjergs egne ord “betongrå”. 

Netop tonen og det visuelle er en af seriens helt afgørende elementer ifølge Martin, da den skal afspejle de unges virkelighed: “Fastland er et forsøg på at give en virkelighedstro skildring af, hvordan det er at være ung og omgås alkohol. Der er ikke nogen morale i Fastland – det er op til folk selv at tage stilling til det, de ser. Vi har skabt serien sammen med de unge, i deres sprog, tone og virkelighed”.  Hensigten er, at serien skal afføde en debat blandt de unge om deres alkoholkultur.

Se Fastland her.

Alkoholpartnerskabet er et samarbejde mellem De Samvirkende Købmænd, HORESTA, Danmarks Restauranter & Caféer, Dansk Erhverv, GODA, Vin og Spiritus Organisationen i Danmark og Bryggeriforeningen.

 

 

 

Categories: Nyheder