Festguide til 16+

festguide_til_1

Husk at spise

Alkohol på tom mave går lige i blodet. Et måltid mad giver leveren tid til at forbrænde noget af alkoholen.

Mix drinks

Mix alkohol med vand, så kan du holde til hele festen. Selvtillid kan alligevel ikke fås på flaske, men kommer med træning.

Tag ansvar for dig selv

Tag kontrol over situationen, så dine venner ikke skal være babysitter for dig. ‘Det er en lettelse, når han/hun ikke kommer til festen’. Sådan svarede de fleste af de unge på GODAs spørgsmål om en kammerat, der ofte drikker sig fuld.

Pas på dine ting

Har du styr på dig selv, har du også styr på dine ting. Det er ærgerligt at vågne næste morgen uden mobil og pung.

Pas på hinanden

Tøv ikke med at ringe til dine venners forældre, hvis du er nervøs over en for fuld ven. Man kan blive kvalt i eget opkast, og åndedrættet kan lammes med døden til følge.

SLUT FESTEN MED VÆSKE OG SNACKS – SÅ ER DU FRISK NÆSTE MORGEN

1. Lettelse fulde ikke kommer

Tæl genstande

 4. Flertalsmisforståelse

8 ud af 10 unge drak 0 – 9 genstande, men de troede andre unge drak 5 – 10+ genstande*

 

Måltid

2. Venner stopper

* 786 svarede på en undersøgelse foretaget af GODA i 2015.
Categories: Nyheder